e-Öğrenme Malzemeleri Geliştirme Süreci

Eğitimde teknoloji hem yönetim alanında hem de ders aktarımında kullanılmaktadır.

Eğitimci ve yöneticiler kişisel bilgi yönetimi, genel amaçlı uygulama yazılımları ve özel amaçlı uygulama yazılımları kullanmaktadırlar. Okulların bilgi yönetimi için Okul Yönetim Sistemleri kullanılmaktadır.

Sınıf içinde ders aktarımı için de bilgi teknolojileri günümüzde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlamıştır. Bilgi teknolojileri denince ilk akla gelen bilgisayarlardır.Bilgisayarlar öğretimde öncelikle temel bilgisayar eğitimi, değerlendirme, öğretici yazılımlar, benzetim yazılımları ve eğitsel oyunlar için kullanılmaktadır.

Uzaktan eğitimse eğitim teknolojilerinin kullanımına belki de en çok ihtiyaç duyulan eğitim biçimidir. Uzaktan eğitimde başlıca BT uygulamaları e-Öğrenme ve sanal sınıflardır. E-Öğrenme, etkileşimsiz ve etkileşimli içerik sunumu, eşzamanlı ve eşzamansız iletişim, internet ortamında değerlendirme ve mobil öğrenme teknolojilerini içerir. Sanal sınıflar ise genelde eşzamanlı ses ve görüntü aktarımıyla, içerik aktarımı, ekran paylaşımı gibi teknolojileri içerir. 

Uzaktan eğitimde, eğitimin farklı bileşenlerini yönetebilmek için Öğrenme Yönetim Sistemleri(ÖYS) kullanılır. e-Öğrenme sistemlerinin tasarlanmasında en çok kullanılan metodlardan biri ADDIEdir. Aşağıda ADDIEnin aşamalarıyla ilgili bir sunum bulabilrisiniz.
 

0 comments:

Post a Comment