Bu dönem neredeyse son dakikada dahil olduğum E-öğrenme
Malzemelerinin Geliştirilmesi dersi kapsamında ilk hafta yapılacak görevleri
Hocamıza ait dersin blog sayfasında bulup etkinlikleri gerçekleştirdim.
Gerçekleştirmemiz gereken ilk etkinlik haftanın okumalarını
tamamlayıp bir özet oluşturmaktı. Okuma görevi kapsamında ilk olarak Temel Bilgi Teknolojileri II kitabından(http://e-ogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/BIL102U.pdf)
E-öğrenme ile ilgili olan üniteyi ve okudum
ve E-öğrenme ile ilgili genel bilgimi tazelemiş oldum.
E-öğrenme, öğrenme-öğretme ortamında her türlü teknoloji
kullanılarak gerçekleştirilen öğrenme türüdür diyebiliriz. Geçmişte kullanılan kasetçalar
ve televizyon gibi araçlar, günümüzde bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla,
yerini öğrenenleri daha zaman ve mekan bağımsız kılan taşınabilir
bilgisayarlara hatta akıllı telefonlara bırakmaya başlamıştır.
E-öğrenmenin temel bileşenleri içerik(ki referans için
kullanılabilecek kaynaklarından öğretici yazılımlara pek çok farklı türü
vardır), etkileşim ve değerlendirmedir. Günümüzde internet kullanımının
yaygınlaşmasıyla etkileşim için pek çok farklı alternatif oluşmuştur(örneğin
anlık mesajlaşma, bloglar vb) .Değerlendirme ise yine bilgisayar ve internet
kullanımıyla online sınavlar ve hatta online sözlü sınavlar şeklinde dahi
uygulanabilmektedir. Bütün bu bileşenler öğrenme yönetim sistemleriyle(ÖYS) bir
araya getirilebilir.
Ayrıca, internetin yaygınlaşmasıyla sosyal öğrenme ve kişisel
öğrenme ortamları da yaygınlaşmaktadır. Kişisel öğrenme etkinliklerinin
yürütülmesi için pek çok Web 2.0 aracı vardır. Sıklıkla kullanılan Web 2.0
sitelerinden bazıları Facebook, Twitter, Google+ ve Blogger ‘dır.Bunlar ve
benzeri sitelerde kişiler kendi hesaplarını oluşturarak hem kendi sosyal
öğrenmelerinin kaydını tutarken hem de diğer kişilerle etkileşimlerini sıkı
tutmuş olurlar. Kişisel öğrenme ortamları öğrenenin, bütün öğrenmelerini
tamamen kendi ihtiyaçları ve isteğine göre düzenlemesine olanak verir.
0 comments:
Post a Comment