e-Öğrenme ve Kişisel Öğrenme Ortamları



Bu dönem neredeyse son dakikada dahil olduğum E-öğrenme Malzemelerinin Geliştirilmesi dersi kapsamında ilk hafta yapılacak görevleri Hocamıza ait dersin blog sayfasında bulup etkinlikleri gerçekleştirdim.

Gerçekleştirmemiz gereken ilk etkinlik haftanın okumalarını tamamlayıp bir özet oluşturmaktı. Okuma görevi kapsamında ilk olarak Temel Bilgi Teknolojileri II kitabından(http://e-ogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/BIL102U.pdf) E-öğrenme ile ilgili olan üniteyi  ve okudum ve E-öğrenme ile ilgili genel bilgimi tazelemiş oldum.

E-öğrenme, öğrenme-öğretme ortamında her türlü teknoloji kullanılarak gerçekleştirilen öğrenme türüdür diyebiliriz. Geçmişte kullanılan kasetçalar ve televizyon gibi araçlar, günümüzde bilgisayar ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla, yerini öğrenenleri daha zaman ve mekan bağımsız kılan taşınabilir bilgisayarlara hatta akıllı telefonlara bırakmaya başlamıştır.

E-öğrenmenin temel bileşenleri içerik(ki referans için kullanılabilecek kaynaklarından öğretici yazılımlara pek çok farklı türü vardır), etkileşim ve değerlendirmedir. Günümüzde internet kullanımının yaygınlaşmasıyla etkileşim için pek çok farklı alternatif oluşmuştur(örneğin anlık mesajlaşma, bloglar vb) .Değerlendirme ise yine bilgisayar ve internet kullanımıyla online sınavlar ve hatta online sözlü sınavlar şeklinde dahi uygulanabilmektedir. Bütün bu bileşenler öğrenme yönetim sistemleriyle(ÖYS) bir araya getirilebilir.

Ayrıca, internetin yaygınlaşmasıyla sosyal öğrenme ve kişisel öğrenme ortamları da yaygınlaşmaktadır. Kişisel öğrenme etkinliklerinin yürütülmesi için pek çok Web 2.0 aracı vardır. Sıklıkla kullanılan Web 2.0 sitelerinden bazıları Facebook, Twitter, Google+ ve Blogger ‘dır.Bunlar ve benzeri sitelerde kişiler kendi hesaplarını oluşturarak hem kendi sosyal öğrenmelerinin kaydını tutarken hem de diğer kişilerle etkileşimlerini sıkı tutmuş olurlar. Kişisel öğrenme ortamları öğrenenin, bütün öğrenmelerini tamamen kendi ihtiyaçları ve isteğine göre düzenlemesine olanak verir.



0 comments:

Post a Comment