e-Öğrenme Dersi Tasarımı 2

ADDIE sürecinin ikinci aşaması olan ‘tasarım’ın diğer üç adımı öğretim, dağıtım  ve değerlendirme stratejilerinin belirlenmesidir.

Öğretim stratejilerinin belirlenmesi:   Öğretim tasarlanırken birden fazla farklı öğretim metotları karma bir şekilde uygulanabilir. Bu metotlar şöyledir:
- Açıklayıcı yöntem:  Öğrenenlere bilginin sunulması amacını taşır. Bilgiyi öğrenenlere aktarmak için sunumlar, vaka çalışmaları, uygulanmış örnekler ve gösterim yöntemi kullanılabilir. Ayrıca aktarılan bilginin ne kadar akılda kaldığını ya da anlaşıldığını değerlendirmek için sınav eklenebilir.
- Uygulamalı yöntem:  Öğrenenlerin ilkelere ve yöntemlere dayalı süreçleri yürütmesinde kullanabileceği aktif süreçleri içerir. Gösterip yaptırma, vaka tabanlı alıştırmalar, rol yapma, projeler gibi yöntemleri içerir. Bu yöntemler kullanılırken öğrenenlere öğreticiler tarafından destek verilmesi faydalı olacaktır. 
- İşbirlikçi yöntem:  Öğrenenlerin görevleri işbirliği içinde yürütmeleri, bilgi paylaşımı sağlanması amacını taşır. Öğrenmenin sosyal boyutu bu yöntemin odak noktasıdır. İşbirlikçi çalışma, rehberli tartışma ve akranların birbirlerine öğretmesi gibi yöntemler kullanılabilir. Öğrenenlerin birbirlerinden ve öğreticilerden hızla dönüt alabilmesi faydaları arasındadır.
Bu metot ve yöntemler uygulanırken farklı çevrimiçi ortamlar ve araçlar kullanılabilir.

Dağıtım stratejilerinin belirlenmesi: Dağıtım stratejileri belirlenirken şu üç etmen büyük önem taşır:
- Öğrenenlerle ilgili etmenler:  Öğrenenlerin kullanılacak araçlara alışık olup olmadığı, bu araçları kullanma yeterliliğine sahip olup olmadığı, ne kadar zaman ayırabilecekleri vb. 
- Teknolojik olanaklar:  Kullanılacak her türlü yazılım ve donanım araçlarının etkililiği ve öğrenenler tarafından kullanılabilirliği vb.
- Örgütsel gereklilikler:   Öğrenme için ayrılabilecek süre, bütçe vb.
Bu noktalara doğru karar verilirse öğretim programı etkili bir şekilde tasarlanabilir ve uygun dağıtım stratejisi belirlenebilir.

Değerlendirme stratejilerinin belirlenmesi: İlk olarak değerlendirmenin amacı belirlenmeli ve ardından öğrenenlerin kaydettiği ilerleme mi ölçülecek yoksa sadece çıktılar mı ölçülecek karar verilmelidir. İhtiyaca göre öğrenenlerin seviyesi öğrenme programının başlangıcında, ortasında ve sonunda değerlendirilebilir. Göz ardı edilmemesi gereken nokta ise değerlendirmenin öğrenme hedefleriyle paralel olmasıdır.

Kaynak: E-learning methodologies - A guide for designing and developing e-learning courses, 4. Defining instructional, media, evaluation and delivery strategies (http://www.fao.org/docrep/015/i2516e/i2516e.pdf‎)


e-Öğrenme Projesi
Analiz Raporu 2

Öğretim stratejilerinin belirlenmesi:  Öğrencilere konular powerpoint sunuları kullanılarak anlatılacak. Ardından öğrencilerin üç okuma parçasına dair sorular cevaplamaları istenecek ve yanlış cevaplara dair geribildirim öğrenciler tarafından görülebilecektir. Ayrıca öğrenciler için sorularını tartışabilecekleri bir forum oluşturulacaktır.

Dağıtım stratejilerinin belirlenmesi:  Öğrenciler halihazırda bazı etkinlikler için moodle sistemini kullanmaktadırlar. Öğrencilerin sisteme erişimlerinde bir problem bulunmamaktadır. Dolayısıyla aynı sistemin bu program için kullanılması uygun görülmüştür.

Değerlendirme stratejilerinin belirlenmesi:   Programın öğrenme hedefi öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmektir. Her yeni konu aktarımının ardından öğrenciler üç farklı test cevaplayacak ve testlerden aldıkları sonuçların ortalaması son değerlendirme puanı olarak görünecektir. Başka bir değerlendirme uygulanmayacaktır.

0 comments:

Post a Comment